DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

 

Povolené úpravy a podmínky pro závodníky
Stadion-Cup ročník 2007
Karburátor
Originál S11, S22, nebo z motocyklu pionýr. Bez sacího kolínka, umístěn v hlavní ose motocyklu za válcem. Podložka pod karburátor může být maximálně 10 mm tlustá z libovolného materiálu. Rozvod sání pístem, membránové, nebo šoupátkové sání není dovoleno

Zapalování

Originál magneto PAL - hliníkové s původní vačkou. Vnější cívka, vnitřní cívka a kontakty jsou povoleny jakékoliv. Bezkontaktní zapalování není povoleno

Převodovka

Originální převodové poměry  - dvě rychlosti. Řazení ovládané z řidítek s neutrálem uprostřed. Pastorek sekundárního převodu může mít maximálně 15 zubů. Rozeta sekundárního převodu musí být originální, tj. 35 zubů. Je možné použít repliku rozety se stejným počtem zubů. Primární převod musí být originální. Replika se stejným převodovým poměrem je povolena. Sekundární převod musí mít konstantní převodový poměr. Variátor či planetová převodovka není povolena

Vnější silueta motoru

Vnější silueta motoru zachována. To znamená: kartery, víko spojky a víko zapalování, válec a hlava musí mít originální tvary a rozměry. Hlava musí být originální, nebo vyrobena ze slitiny hliníku podle rozměrů originálu. Zesílený spalovací prostor je povolen. Umístění a úhel svíčky v hlavě musí být dle originálu

Vnitřní úprava motoru

50 cm3 - vrtání válce maximálně do průměru 40 mm v rámci výbrusů. Vložka válce musí být z litiny. Kanály ve válci: dva přepouštěcí, jeden výfukový a jeden sací. Kliková hřídel musí být originální se zdvihem 44 mm a průměrem klikových čepů 15 mm. Tvar klikové hřídele musí být původní. Ložiska na klikové hřídeli 6202. Ojnice je povolena jakákoliv s pístním čepem o průměru maximálně 12 mm. Píst musí být ze slitiny hliníku

Výfuk

Koleno a tlumič výfuku originální. Je možná novovýroba podle rozměrů originálu. Vnitřek je libovolný. Tlumič výfuku nesmí mít vnější přídavnou koncovku. Může mít pouze jedno vyústění libovolného průměru

Chlazení

Pouze vzduchem. Vodní chlazení není přípustné. Žebra válce a hlavy se nesmějí zvětšovat navařováním, nýtováním ani jiným způsobem. Jakékoliv lapače vzduchu jsou nepřípustné

Brzdy

Pouze bubnové s mechanickým ovládáním. Přední brzda je ovládána pouze páčkou z řídítek, zadní brzda pouze šlapadly. Kotoučové a jiné brzdy jsou zakázány

Ráfky a pláště

Pláště originál průměry 2''x23'', 2 1/4''x23''(moped, kárka). Motokrosové pláště, tzv. drapáky, nejsou povoleny. Ráfky musí být originální

Vidlice, rám a řidítka

Přední vidlice pouze typově shodná s rámem, je možno užít tlumiče pérování. Zadní kyvná vidlice u S22 a Jaweta musí být původní včetně odpružení bez olejového tlumení. Rám je povolen pouze originální. Vyztužení rámu, vidlic a řídítek proti prasknutí je povoleno. Ocelové blatníky jsou povinné, pokud možno originální. Řidítka mohou být pouze originální. Je možné použít repliku vyrobenou podle originálu s maximální. šířkou 70 cm. Tlumiče řízení jsou zakázány

 

Povinná výbava jezdce

Motocyklová ochranná přilba, ochrana zraku, pevná obuv, dlouhé kalhoty, tričko s dlouhým rukávem jsou nutnou podmínkou startu v závodě.Vše platí i v zaváděcím kole!

Prezentace jezdce a přejímka strojů

Každému jezdci bude při přejímce převzat jenom jeden stroj, na kterém absolvuje celý závod. Ředitel daného závodu určí tři až šest komisařů a to vždy z pořádajících organizací, které je delegují. Při prezentaci jezdec předloží platný řidičský průkaz a doklad o zákonném pojištění mopedu, jinak mu nebude umožněna účast v závodu

Každý jezdec startuje na vlastní riziko a nebezpečí!!!

 


 

Protesty

Po skončení finálové jízdy ihned prvních 10 jezdců povinně odstaví stroje do pořadateli vymezeného prostoru určeného pro případný protest, který musí být podán nejdéle 10 minut po dojetí posledního jezdce finálové jízdy. Protest proti kterémukoliv z prvních deseti finalistů může podat pouze jezdec, který byl k závodu zaregistrován. Ten složí Kč 500,- řediteli závodu s tím, že uvede proti kterému jezdci protest směřuje a co daný jezdec porušil(motor,převody,rám)

Mohou být podány tyto protesty, každý za 500,- Kč

-  motor - sundává se hlava a válec ( kontroluje se vše, co je v pravidlech) 
-  převodovka - sundává se pravé a levé víko motoru, kontroluje se primární i sekundární převodový poměr  
-  rám - protest se podává proti konkrétní věci   
Poté pořadatel určí místo, kde bude stroj kontrolován. Při technické kontrole je přítomen jezdec, který protest podal, jezdec, proti kterému protest směřuje plus  jeden jeho mechanik a dále delegovaní komisaři, kteří prováděli technickou přejímku strojů.
Při oprávněném protestu připadají peníze jezdci, který protest podal, při neoprávněném protestu připadají jezdci, proti kterému byl protest směřován.
Při oprávněném protestu je závodník, který pravidla porušil, vyloučen z daného závodu a nesmí startovat ani v závodě prvním následujícím.
Při prokázání podvodu na trati ( zkrácení trati, výměna stroje apod.) je jezdec diskvalifikován rovněž z daného závodu a závodu následujícího.

 


Vytvořeno službou WebSnadno.cz  |  Nahlásit protiprávní obsah!  |   Mapa stránek